Chcete s běžným účtem přejít k jiné bance?

Nejste spokojeni s parametry svého běžného účtu? Pak si najděte novou banku! Od roku 2009 existuje Kodex mobilita klientů, který upravuje právě přechod klientů od jedné banky k druhé a značně jej zjednodušuje. S jeho obsahem se můžete seznámit na internetových stránkách České bankovní asociace. K dispozici je i seznam bank, které ke Kodexu přistoupily.

Kodex mobilita klientů

Vybrali jste si novou banku s běžným účtem, který splňuje lépe vaše požadavky? Pokud přistoupily ke Kodexu mobility klientů jak vaše současná, tak i budoucí banka, máte celý proces zjednodušený. Všechny náležitosti totiž provedou obě banky v součinnosti. O změnu můžete zažádat pouze v nové banky a není potřeba navštívit tu stávající. Vyhnete se starostem s rušením starého účtu nebo převedením trvalých příkazů.

Návštěva pobočky nové banky

Převod účtu z jedné banky do druhé není možný online, je totiž potřeba podepsat žádost o změnu banky, a to na pobočce nové banky zároveň s otevřením nového účtu. Přes formulář žádosti také vypovíte u své banky smlouvu o běžném účtu. Vzor žádosti si můžete rovněž, podobně jako Kodex mobilita klientů, prohlédnout na stránkách České bankovní asociace. Novou banku pak požádáte o zřízení souhlasů k inkasu a trvalých příkazů k vámi uvedenému termínu, uvedete i termín zrušení těchto příkazů u staré banky. Celý proces přechodu od jedné banky ke druhé trvá minimálně 15 dní. Jeho součástí je také převod zůstatku na nový účet. Vrátit budete muset debetní platební kartu.

Změna bez využití Kodexu

Bez využití Kodexu budete muset nejprve navštívit původní banku a vypovědět smlouvu o běžném účtu. Vaše další kroky povedou do nové banky, kde založíte nový účet a nastavíte si trvalé příkazy i inkaso. Dejte si pozor, abyste na žádný trvalý příkaz nezapomněli.